Avances en gestión clínica. Entrenar la empatia

Avances en gestión clínica ens presenta l’article d’Andrés Fontalba, amb el títol”Entrenar la empatia”. En ell, l’autor ens explica que la comunicació és l’habilitat més important per a un/a professional de la salut. Una comunicació eficient és aquella en què el o la terapeuta se sent segur/a que realment ha escoltat i registrat les necessitats de la persona usuària i, gràcies a això, li pot oferir una atenció personalitzada. L’empatia és la capacitat de percebre, comprendre i compartir els sentiments, pensaments i emocions dels altres, basada en el reconeixement de l’altre com una persona semblant a nosaltres, amb ment pròpia. D’aquesta empatia es beneficien clarament les dues parts i els i les pacients que experimenten empatia durant el seu tractament obtenen millors resultats i més possibilitats de recuperació. Al seu torn, els i les professionals amb nivells més alts d’empatia treballen de manera més eficient i productiva i manifesten una major satisfacció amb el seu desenvolupament professional.

Article

Aquesta entrada s'ha publicat en Articles d'Interès i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s